Pemollow

THYB on Facebook

Saturday, October 17, 2015

Keterbantutan


Assalamualaikum. Hye.

Kelas mula awal tahun ni tak macam selalu. Aku tertinggal sesi introduction. Round kedua pun skip dua hari.

Tapi doc tu ada cakap dia boleh tolong apply excuse so dia mintak aku fotostat passport dengan tarikh aku balik sini. Ok lah kot.

Ada banyak benda nak tulis sebenarnya. Nak cerita pasal anak2 sedara, nak cerita pasal proses merehatkan jiwa di rumah, cerita balik airpot jumpa member, dan cerita pasal kuliah baru ni lah.

Lepas tu, baru kusedari rupanya masa ja berubah. Aku tak. Kahkah.

Masih sama. Masih.

So apa pun tak buat. Bermalas2an macam tak ada kerja padahal banyak ja benda boleh buat. Penting2 belaka pulak tu.

Alasan aku kali ni ialah, aku nak slow down sikit. Malas nak rushing2. Tapi aku memang dah slow pun selama ni. Slow lagi, jadi statik terus lah.

Dan dalam dunia yang makin laju. Memang cari mati.

Masalah banyak tapi tak selesai sebab malas nak bertindak. Maka bantutlah saja.

TAPI...

Aku ada baca sesuatu yang menarik dari sebuah buku. It's a nice distraction. Jangan risau. Bukan main game Dota. Lain.

It's about something that I like. 

Aku rasa boleh laa apply benda tu. Daripada buang masa main Dota dengan noob babi baik aku fokus kepada hobi.

Aku target main Dota 1-2 game saja sehari. Target ok, target. Aku tak janji. Hehehe.

Mari belajar bersungguh2, membaca, menulis, dan buat kerja sendiri tanpa kacau orang lain.

Aku cuba, ok.

Coldplay pun cakap benda yang sama.

Thanks for reading. Bye ;)

No comments: