Pemollow

THYB on Facebook

Friday, January 2, 2015

The Cliche New Year New Me Entry


Assalamualaikum. Hye.

Supaya tak nampak macam nak ikut trend sangat, aku update entry ini pada tarikh 2 haribulan. Barulah rare. Aku yakin kamu semua juga bosan dan menyampah dengan semua bentuk posts tahun baru yang repetitive itu.

Kahkahkah =p

Tak ada apa yang baru tahun ini melainkan beberapa masalah yang masih tak setel sejak tahun lepas dibawa ke tahun ini untuk cuba diselesaikan ditambah pulak dengan masalah yang baru timbul dan perlu diselesaikan juga.

Masalah yang dicari sendiri sebenarnya. Hukhuk.

Azam tahun baru seperti biasa recycle tahun lepas punya tu pun kalau ada dan honestly siapa dalam dunia ni yang betul2 berpegang dengan azam setiap tahun tu? Aku dah skeptik yang azam tahun baru tak lain ialah trending media sosial sebab manusia nak perhatian. Hahaha.

Mula2 sekali, nak return to my old self. Getting rid of this headphone and say hello to my earphone again. Aku rasa benda ni attract some unwanted attention dan ditambah pula sound leakage yang agak ketara aku rasa macam mengganggu orang lain pula.

Kawan aku kata bukan headphone tu masalahnya tetapi aku yang masalah sebab aku ikut menyanyi sekali. Kahkah tak guna punya kawan. But then I am not unaware that I can't sing and I know I shouldn't sing but that doesn't mean I wouldn't sing, yes? Lol :D

Lagipun telinga aku macam dah sihat. Jadi bolehlah aku cuba uji tahap kesihatan dia dengan cara menyumbat dengan earphone. Nanti sakit lagi, pergi jumpa doktor lagi. Lepas tu kompelin ubat mahal lagi. Manusia kan macam tu sifatnya?

It's always like this.

Juga, aku cuba nak buat macam apa yang aku favourite di Twitter. Pergilah stalk (maksud tersirat : followlah aku di Twitter) sebab aku favourite satu benda saja pun setakat ni. Susah betul nak achieve sebab semuanya aku suka buat.

Lain2 tu, nak jadi anak yang soleh, hamba yang beriman apa semua tu aku rasa tak payah cerita lah. Itu sepatutnya jadi azam harian tahu?

Sebenarnya kan, orang yang buat post/meme/apa2 yang berunsur nak kondem azam tahun baru tu jeles dengan mereka yang betul2 ada azam tahun baru. Ini fakta.

Dah diri tu pemalas nak berubah for the better, maka dia cuba2 nak discourage orang yang cuba nak berubah for the better.

Tapi kalau yang jenis berazam sebab attentionseeking, atau hangat2 tahi tak kiralah tahi apa, maka itu annoying dan layak dikeji. Ini juga fakta, okay?

Yet, for some reason I really believe in, staying the same is the best thing to do.

Kan?

Betullah tahun baru itu sebenarnya boleh jadi satu sebab kalau ada yang betul2 nak berubah atau capai sesuatu. Kena stick to it lah dan berusaha lebih sikit sebab makin tahun makin tua makin dekat dengan mati.

Jangan sampai dah mati tak tercapai apa2. Aku sendiri pun tak tahu apa yang aku nak capai. Sampai satu tahap ada juga rasa nak give up semua dan cari tuhan. Sebenarnya itulah tujuan yang paling hakiki tahu?

However, it won't be that easy believe me oktengsbai

Thanks for reading. Bye ;)

2 comments:

izzati husna said...

hai yui... haah azam tahun baru dah jadi trend . sampai rasa macam manusia manusia ni cliche ke apa azam tahun baru nak post post ni? tapi takpelah.. mungkin bersangka baik je kita boleh hehehe

Hikaru Yui said...

@izzati husna maybe nak bg bersemangat skit mencapai azam maka kena bagitahu orang kot.

hehe

selamat tahun baru =p