Pemollow

THYB on Facebook

Thursday, January 22, 2015

Sempena


Assalamualaikum. Hye.

Cakap pasal sempena, bersempena apa bagai ni, aku pernah sentuh sikit secara sipi2 di entry ini.

Tak berapa hari lagi aku akan balik ke Malaysia cuti sekejap. Winter break ni tak lama. Duduk rumah tak sempat nak panas buntut, dah kena balik Mesir. Tapi tak apa sebab aku ada urusan dan kena balik jugak macam mana pun.

People are entitled to their opinion. Mine is, baliklah rumah time cuti.
When people ask me "kenapa NAK balik?" my answer would be
another question  of "kenapa TAK balik?"

Umur dah naik setahun, diri masih sama. Same shit every year, every time. Kadang2 aku sedih, most of the time aku buat tak kisah. Idgaf lah kononnya.

Bila2 cakap nak berubah menjadi baik, jangan letak masa. JANGAN letak masa. Sebab, kalau bukan sekarang, memang takkan menjadi punya.

Tapi, kalau nak letak sempena, mungkin lah mungkin... aku tak jamin tapi aku kata mungkin, boleh.

Sebab, bila melibatkan peristiwa, dia punya catalyst tu kuat sikit. Not necessarily tapi ada dia punya possibility nak menjadi. Aku tengok banyak orang berjaya buat perubahan bersempena _____ (isi tempat kosong dengan apa2 yang sesuai).

But it depends on people jugak kot. Aku rasa dah banyak sempena sempena sempena yang aku dah go through tapi perubahan satu habuk pun tak ada. 

Mungkin sebab aku malas kot. Jadi, syarat nak guna sempena ni ialah rajin.

Bila nak rajin? Decidelah sendiri. Untuk aku, mungkin nanti, suatu hari, bukan hari ini. Kahkah sampai kiamatlah nampaknya.

Tapi, aku sangat excited nak balik kali ni sebab tahun lepas kan tak balik. Untuk aku yang balik setiap kali cuti, it's a big thing.

Banyak benda nak kena setel dan banyak benda nak kena buat. I was hurt quite a lot and now I need some time to heal. Not too much time, so aku rasa cuti winter yang tak berapa nak panjang ni ok lah untuk tujuan ni.

Lepak dengan family, walaupun tak buat apa sangat, main komputer juga sudahnya nanti, tapi the atmosphere, duduk di rumah, mak ayah ada di bawah satu bumbung, abang2 dan kakak2 ada dekat, it's a healing process.

Putting the pieces of my broken heart together, again and again.

A very much needed healing. Bersempena balik ni la kalau ada apa2 pun, or maybe lepas ni, or whatever oktengsbai

Thanks for reading. Bye ;)

No comments: