Pemollow

THYB on Facebook

Sunday, January 19, 2014

Anak bongsu ftw!


Assalamualaikum. Hye.


Hasil taakulan dari tah mana2 dia ambik pastu share kat social media pastu aku letak sini. Kahkah



Siapa lah yg buat benda ni. Hahaha mari sini aku analyze satu2 okies... Kalau aku bagi (O) maksudnya betul dan kalau (X) maksudnya salah atau tak kena sangat dengn aku. Kalau orang lain mungkin analysis tak sama dengan aku la. Common sense la.

1. O
2. O
3. 1/2 aku masih ada kesopanan dalam diriku...
4. Boleh laa sikit2...
5. KAHKAHKAH I wish laa... 
6. O
7. O
8. Macam tak ja...
9. 1/2
10. O
11. harharhar tidak sama sekali
12. 1/2
13. 1/2  
14. OOO
15. shopping O... melancong 1/2 menghampiri X
16. X
17. XXX
18. 1/2 menghampiri O
19. 1/2 menghampiri O tengok orang jugak kot... hehe
20. O... kot?

Sekian saja sedikit sebanyak tentang aku yang aku boleh share based on this revelations (?) yang orang ni buat. Aku rasa dia kumpul 10 orang anak bongsu pastu tanya soalan random pastu dia compile masuk Fb pastu orang share pastu aku baca pastu aku share jugak.

Satu benda yang aku (rasa aku seorang saja) percaya ialah anak bongsu ialah anak paling berdikari, tabah, dan cekal hati. Sebab, walaupun menerima limpahan kasih sayang paling sedikit dari mak ayah, anak bongsu tetap survive.

Semua orang kata anak bongsu dapat paling banyak kasih sayang lah perhatian lah bagai. Tapi lupakah kamu semua anak bongsu tengok dunia paling last berbanding abang2 dan kakak2nya? Haaa sila fikir semula.

Sejak lahir mak dan ayah bagi kasih sayang dan berdoa untuk anak2. So kalau abang sulong dia berumur 30 tahun maksudnya 30 tahunlah dalam lingkungan doa mak ayah yang super berkat tu. Kalau adik bongsu dia yang baru 8 tahun?

Dan katalah mak atau ayah dia meninggal dunia, anak sulong tadi sekurang2nya dah 30 tahun tengok muka mak atau ayah dia. Dah 30 tahun berbakti. Dah 30 tahun boleh peluk cium. Adik bongsu tadi baru spend masa 8 tahun mak ayah dah tak ada. Tak sempat nak manja2 dapat tengok gambar ja lah.

Haaa logik tak aku cakap anak bongsu paling strongest? Jika anda anak bongsu sila LIKE dan share entry ini ramai2 kahkahkah sempat pulak nak memperomot. Just kidding okies.

Tapi tak kiralah kamu anak sulong ka anak bongsu ka anak tunggal ka apa, peduli apa janji jangan jadi anak derhaka sudah. Khidmat pesanan masyarakat dibawakan khas dari yui92 hanya di sesedaporen dot blogspot. Haha.

oktengsbai

Thanks for reading. Bye ;)

No comments: