Pemollow

THYB on Facebook

Saturday, May 25, 2013

Bukti aku ialah seorang yang berpandangan jauh


Assalamualaikum. Hye.

Mesir sudah masuk musim panas. Panas sungguh. Kalau dulu boleh survive mandi sehari sekali sekarang ni mandi 3 kali sehari pun dah rasa tak selesa. Apatah lagi bagi mereka2 yang mandi 3 hari sekali. Hehe.

Musim panas juga menyaksikan kipas2 digunakan secara meluas dan berleluasa. Kalau musim sejuk dulu siapa buka kipas maka dia pelik, bela jin ke apa dok rasa panas dalam musim sejuk sampai kena buka kipas.

Tapi sekarang, kalau tak buka kipas satu saat dah boleh sampai ke tahap menggelupur kepanasan macam jin dibaca ayat kursi.

Aku tengok ramai orang buka kipas pada kelajuan maksimum atau nombor tiga. Tapi aku masih guna kelajuan nombor satu. Mengapakah?

Sebab aku tahu nanti masa dekat2 bulan puasa, cuaca akan bertambah panas. Kalau sekarang panas gila, nanti kepanasan akan bertambah menjadi panas gila babi. Ya, suatu tahap kepanasan dengan suhu yang mana mampu menyebabkan babi waras menjadi gila.

Masa itu nanti, bolehlah aku tambah kelajuan kipas dan merasa nikmat kesejukan yang tak pernah dirasai sebelum itu. Bayangkan kalau aku buka kelajuan nombor tiga sejak sekarang. Bila dah makin panas, dah tak boleh nak tambah kelajuan kipas tu. Takkan nak beli kipas lagi satu kan?

Inilah buktinya aku berpandangan jauh. Bukti kedua ialah aku masih tak habiskan baca buku Patho sebab kalau aku habis baca awal, hari2 sebelum exam aku akan lengah tak ada buku nak dibaca. Lebih baik baca bagi ngam2 habis dan esok pun exam.
.
.
.
.
.
.
.
.

Mampoih jugak laaa haih. Kepada bekalan elektrik dan air, sila jangan putus.

Sekarang baru panas dunia... belum panas akhirat... -ayat ni dulu femes gila sampai overrated.

Kahkahkah oktengsbai

Thanks for reading. Bye ;)

5 comments:

aLong baik said...

asal bukti ke dua tu -_-

aLong baik said...

asal bukti ke dua tu -_-

Hikaru Yui said...

@aLong baik well....

@.@

twinkle twinkle said...

haha pandangan jauh sungguh,kami dah bukak numbor 3 ,habis dah,rasa nak tambah volume 4 ><

Hikaru Yui said...

@twinkle twinkle sayangnya kipas kat rumah tu ada volume sampai 3 saja.. huhu