Pemollow

THYB on Facebook

Thursday, April 18, 2013

Ramalan PRU13 eksklusif yui92


Assalamualaikum. Hye.

Sebenarnya, entry ni aku dah tulis panjang berjela tapi entah mengapa aku rasa daripada publish panjang2 merepek2 lebih baik aku buat ringkas dan padat gitu.

Aku ramalkan PRU13 ini memang menyaksikan kebangkitan rakyat tetapi tetaplah BN akan menang jua. Tak lain tujuannya ialah untuk mengekalkan keseimbangan ekosistem dan keharmonian partikel zarah2 metafizik di Malaysia.

Sebab, bak kata Nobita semasa disuruh mengemas bilik yang bersepah, dia jawab "Sudah pun jadi begitu, biarlah begitu". Kamu nampakkan apa yang tersirat di sebalik yang tersurat daripada kata2 hikmat ini?

Malaysia ada sebuah kerajaan yang baik untuk sebuah negara. Tapi kerajaan itu fucked up. Banyak kes rasuah lah, penyelewengan lah, kroni lah, segala mak nenek yang keji2 dan buruk2 itu bolehlah kita letak atas muka mereka2 yang menjadi part of this particular "kerajaan".

Dan apa yang ada itulah mengasuh rakyat Malaysia menjadi rakyat Malaysia yang ada hari ini. Sebelum ni aku tulis satu2 pasal perangai rakyat Malaysia tapi kali ini aku ringkaskan pasal topik politik sajalah.

Rakyat Malaysia sukakan thriller. Mereka sukakan isu. Mereka suka sesuatu yang membuat mereka rasa hidup. Oleh itu, tak lain tak bukan geng2 pembangkang maki hamun kerajaan dan geng2 kerajaan maki hamun pembangkang.

Oh dan yang maki hamun ini bukanlah yang jadi wakil rakyat mahupun perdana menteri. Selalunya mereka yang dia atas cool sahaja. Tapi pencacai2 balaci bawahan taraf rendah ni yang selalu banyak bunyi. Pernah kamu dengar Nik Aziz maki sesiapa? Pernah dengar Najib maki sesiapa? Pernah dengar Lim Guan Eng maki sesiapa?

Tapi kalau blogger2 murahan yang pro parti2 tertentu, memang boleh nampaklah apa kerja dia hari2.

Mungkin parti politik sedia ada hari ini dah buat mindset rakyat jadi pening dan meraban sampai dah tak boleh buat judgment yang betul tapi yang jenis baru2 punya parti politik pun bukan betul sangat. Benda2 baru ni kan selalunya bid'ah. Kahkahkah.

Tapi serius la aku cakap. Kalau kerajaan bertukar, dan kalaupun sungguh negara jadi aman damai, aku tak rasa rakyat Malaysia boleh tahan seminggu pun dengan keamanan yang ada. Mereka mesti akan panas buntut nak maki hamun orang tapi dah pemimpin baik tak boleh nak maki. Habis tu nak maki siapa?

Lepas tu kalau kerajaan baru ni bagus, dan pembangkang pun bagus, apa yang mereka nak sebarkan di internet menjelang pilihanraya? Video skandal seks semua dah tak ada. Semua orang rekod bersih.

Kalau kerajaan baru membenarkan demonstrasi aman, apa modal nak maki polis? Kalau diberi pendidikan percuma, student2 nak merusuh pasal isu apa? Skim pinjaman buku teks?

Haaaa nampak tak? Rakyat Malaysia ada aktiviti nak dibuat disebabkan kerajaan yang sedia ada hari ini penuh dengan mangkuk2 hayun yang boleh dibuat modal sembang di kedai kopi. Hari2 kalau tak mengutuk orang, macam perempuan tak habis period jadinya tak pun lelaki kencing tak lawas. Aku bagi contoh kedua2 jantina bagi membukikan aku tidak seksis. 

Maka, kekalkanlah kerajaan yang ada demi keharmonian sejagat.

Kreatif. Yang siap ada gerhana tu yang tak tahan tuh.

Oh sila jangan slow sangat semasa baca entry yang shallow ini okies. Kalau boleh pakat2lah terasa memang aku nak bagi terasa pun. Selamat berparti. Aku akhiri entry ini dengan kata2 hikmat dari aku sendiri

Dulu2, update dengan isu politik semasa bermaksud :

tahu perkembangan politik negara, tahu siapa menteri di jabatan mana, tahu pasal parti2 yang ada, kenal siapa kerajaan siapa pembangkang, dan sekurangnya tahu nama penuh perdana menteri.

Sekarang, update dengan isu politik semasa bermaksud :

tahu video seks siapa paling latest.

 oktegsbai

Thanks for reading. Bye ;)

4 comments:

Nurusaurus said...

apa kelas mata kucing, buat la rinnegan ka sharingan ka haha.. well there's always gonna be rooms for improvements kan.. kalau ada isu, ada rakyat demonstrasi sana sini, tackle plk isu tu... baguih la kan? apa2 pun kerajaan ni orang2 dia mai dari rakyat jugak jadi kalau nk kerajaan takdak rasuah sgala bagai, kna la usaha bg ada integriti dari peringkat rakyat

aLong baik said...

bongok

aLong baik said...

bongok

Hikaru Yui said...

@aLong baik jeles lettew