Pemollow

THYB on Facebook

Wednesday, March 27, 2013

Corn flakes


Assalamualaikum. Hye.

Kadang2 kita tak suka corn flakes tapi selalunya ia datang sendiri tanpa diminta. Ada masa dia, corn flakes dengan diri sendiri pun boleh jadi pasal. 

Ya ya ya aku maksudkan konflik. Saja nak bagi fancy sikit.

Aku tak pasti, tapi boleh tak kalau aku assume sekali kita ada corn flakes dengan seseorang atau sesuatu atau sesebinatang ke sesebenda ke apa, maka selama2nya kita akan ingat dengan corn flake itu? Susah nak move on gitu.

Bukan apa. Aku pun sedaya-upaya elak corn flakes tapi nak buat macam mana kadang2 akan timbul isu. Bila timbul isu, manusia akan retaliate. Aku manusia maka aku pun retaliate. Cuma kekadangnya, tak semua orang boleh terima retaliation aku.

Dan aku pun tak terima seadanya semua segala retaliation orang. Aku ada judgment sendiri jugak. =)

Contoh yang paling jujur, corn flake aku dengan Dr Khalifa yang pernah denda aku sebab dia kata aku tidur dalam kelas padahal aku tak tidur pun, entahlah aku pun tak pasti tapi sampai sekarang kalau aku nampak dia aku teringat dia denda aku tu. Dan aku rasa tak suka dia. Haaa kan dah jadi kes berat tak suka cikgu sendiri? Patut la Parasitology aku markah rendah gila babi.

Rendah sampai kalau dibisikkan markahku kepada babi nescaya menggilalah babi itu.

Banyak contoh sebenarnya. Dulu2 pun selalu ja aku bercorn flakes tapi mungkin sebab minda budak2 atau awal remaja tu tahu nak enjoy saja fikir pun kurang so aku lantak pi mampuih kat hang ja segala corn flakes. Tapi bila dah besar ni fikir banyak pulak.

Sepatutnya kalau fikir banyak dan matang, tak patut ada lah corn flakes bagai. Kenapa macam makin banyak pulak ni?

Dan ini membuat aku terfikir betapa orang2 besar di negara kita, bahkan di mana2 yang asyik bercorn flakes dari dulu sampai sekarang, isu politik, isu negara, isu semasa, sampai isu agama pun semua nak corn flakes. Dan mereka yang terlibat semuanya dilihat sebagai orang matang berwawasan berpandangan jauh saujana mata memandang.

Kira halal lah kepada sesiapa yang mungkin ada sejarah ke apa dengan aku. Aku hanya manusia biasa. Bila aku kata aku tak suka human interaction, ramai yang kata aku ni pelik. Hahaha. 


oktengsbai

Thanks for reading. Bye ;)

No comments: