Pemollow

THYB on Facebook

Tuesday, February 5, 2013

Bukan Rabun Biasa


Assalamualaikum. Hye.

Aku dah buat spek baru lagi untuk kali ke berapa pun dah tak ingat. Careless jugak aku rupanya sebab selalu kawan2 aku cerita bila check mata tambah power apa semua tu mereka bagi spek lama tukar lens aku pulak terus ja buat baru. 

Bukan kaya raya duit berkoyan tapi sebab tak pandai jaga dan tujuan aku buat spek baru ialah spek rosak atau hilang, bukan sebab tambah power.

Baru2 ni aku check, akak yang test mata aku tu kata dia tak boleh restore mata kanan aku kepada 6/6. Setakat 6/8 saja. Aku dah pernah belajar pasal ni dulu tapi ingat2 lupa lah pulak apa maksudnya. Kalau tak salah laa maksudnya bila objek tu 6 meter di depan aku, seolah2nya objek itu 8 meter di mata orang normal.

So letak power berapa pun aku tetap tak nampa clear jugak. Mata kiri ok takdak masalah. Aku memang banyak depend dengan mata kiri. Sebab tu kot mata kanan aku jadi malas dan lemah. Optometris dulu2 pernah kata aku ada lazy eyes.


So setelah habis beli2 barang apa semua, dan menghabiskan cuti yang sekejap bersama keluarga, it's like tomorrow and I'll be back to Egypt. Nak berhadapan dengan result2 exam aku yang sungguh mendukacitakan itu. 

Adoiii taktahulah nak insaf macam mana lagi dah. Aku rasa dah memang tak ada harapan tapi kenapa nak mengalah awal2 ye tak? Usaha je lah kuat sikit. Nak kena baca lebih, nak kena buat latihan lebih, nak kena menghafal lebih, dan kena main kurang. What. A. Pain. In. The. Ass.

Tapi dah pilih jalan ni kena lah struggle kan? Padan muka aku.

Semoga bila sampai sana dengan benda2 yang lengkap dan baru, apa yang hiang dah berganti, apa yang rosak dah dibaiki, cuma satu yang tak settle2 lagi. 

Hati.


oktengsbai
 

Thanks for reading. Bye ;)

4 comments:

Hana Amylia said...

nk balik dh? mcm sekejap je..yeke sekejap..ehh

Hikaru Yui said...

@Hana Amylia xsampai 2 minggu pun =p

Srikandi permata said...

Assalamualaikum,
seronoknya dia jumpa family..
em, bila start pakai cermin mata?

Hikaru Yui said...

@Srikandi permata wsalam

haha dapat cuti mmg la best.. lama dah pakai.. skolah men lg dah pakai tp dalam kelas ja la =p