Pemollow

THYB on Facebook

Wednesday, December 7, 2011

Semasa Bergaduh Buka Telinga Luas2


Assalamualaikum. Hye.

Entry random.

Selalu orang pesan kalau tengah bergaduh, mulut mungkin akan menutur kata2 yang tidak diniatkan pun. Otak pun tak berapa nak mampu fikir betul2 tentang apa yang dicakapkan. Kadang2 terlepas macam tu saja.

Jangan kisah sangat. Pekakkan telinga saja. Ok tapi pada situasi2 tertentu, sila buka telinga luas2.

Situasi : Bergaduh, marah, dan saling memakihamun antara satu sama lain.

X : ^#$^@#$@%$%@%
Y : Perangai macam tapir!!!
X : HOI HANG SAPA NAK PANGGIL AKU KAFIR?!?!?!
Y : (dalam hati) Laaa bukan tapir. Badak rupanya...

Walaupun innocent, badak tetap disabitkan kesalahan. Sabarlah wahai badak.

Akulah tapir!

Kenapa salahkan aku?

Moral of the story : Pasang telinga tu betul2 dan jangan main cakap je kuat2 apa yang kita dengar sebab mungkin kita tersalah dengar.

okbai.
Thanks for reading. Bye ;)

20 comments:

Aqiim said...

haha betul gak tu..
kdang2 bila kita slah dgr, tu boleh memarakkan lagi api kemarahan yg dh sdia ada.. ^^

yui92 said...

@Aqiim salah dengar satu hal... pastu ulang balik kuat2 pun satu hal jugak...hehe

ilhambrothers said...

haa...lepas tu,mulalah,tersipu-sipu...pastu,agak malu sangat,cakap,"malas aku layan kau!buat sakit hati je.." ..padahal muka dah merah..haha

yui92 said...

@ilhambrothers satu solusi menarik =p=p=p

TecerWidad said...

Kahkahkah. Lawak. Kalau tecer mesti selalu balas "Elehhh hang yang salah sebut nak kata aku salah dengaq pulak?!"

Selalu ada perasaan nak menang bila gaduh. Salah profession ni. Patut jadi askar. Hahahah

Miss Volvo said...

KAfir? HAHA!

Mira Adzlia said...

haha..halamak terase mak nak..sbb slalu slh dgr.. ^_^

yui92 said...

@TecerWidad kahkah pastu url blog jadi sarjanwidad... haaa menarik gak tuh

Munnafendy said...

haha..mmg patut bukak telinga luas2..kesian si badak =)

yui92 said...

@Miss Volvo HAHAHA! (tambah satu HA lagi)

yui92 said...

@Mira Adzlia hehe... normal la tu =p

yui92 said...

@Munnafendy xpasal2 dia disabitkan..hehe

Cik Lilo said...

Tapi kitorang kalau bergaduh sebut BABI jadi takdelah salah dengar, HAHAHAHAHAHHAAHHAHA k kesian babi tak pasal masuk dalam pergaduhan kitorang.

Bukan saya, kawan saya :P

yui92 said...

@Cik Lilo babi nak salah dgr dgn perkataan apa kan? So gunalah babi...kahkah ini nasihat xberguna sila jgn dengar

Juliet_iRa~" said...

kesian tapir y tak bersalah tu y kena,.huuu

Saiazuan said...

semakin kita tua, semakin kita sedar yang pergaduhan itu tidak mendatangkn manfaat pn :)

cerita best said...

tuan blog p la bg mkn dekat hipo 2 hahaha

yui92 said...

@Juliet_iRa~" mari bersimpati =p

yui92 said...

@Saiazuan sgt betul

yui92 said...

@cerita best xsempat.. ada kuliah..hehe