Pemollow

THYB on Facebook

Monday, October 3, 2011

Hudud Itu Bukan Huduh 2


Assalamualaikum. Hye.

Aku bukanlah jenis yang nak marah2kan pemimpin. Aku sedar diri yang dia telah banyak berjasa. Sekolah yang aku pergi, dia yang buat. Gaji bapak aku, dia yang bayar, walaupun dia ambik balik sikit haha buruk siku sungguh. Sangat2 aku berbeza dengan kawan2 aku yang selalu makihamun pemimpin. Buruk2 dia pun dia bukanlah sembarangan orang untuk kita hina. Dia pemimpin.

Tapi...



Berbulu tak tengok video ni?

“Aku ingin agar diberikan perhatian tentang perkara yang penting mengenai hudud; bahawa Islam tidak terkejar-kejar mencari bukti, tidak mengintai untuk melaksanakan hukum ke atas pelaku kesalahan, tidak mencipta alat untuk mencari rahsia pelaku maksiat atau memasang kamera tersembunyi mengambil gambar ketika mereka melakukan jenayah. Tidak pula menguatkuasakan polis pencari jenayah atau perisik untuk mengintip mereka yang menyanggahi syarak sehingga ditanggap yang terbabit. Bahkan kita dapati panduan Islam dalam hal ini tegas setegas-tegasnya dalam memelihara kehormatan peribadi manusia, pengharaman tajassus (mengintip) dan mencari keaiban manusia. Tidak boleh dilakukan oleh individu, tidak juga oleh pihak kerajaan”. (http://www.qaradawi.net/library/53/2534.html.)

Jangan risau kalau diri sendiri jahil taktahu menahu pasal agama sendiri. Jangan risau sebab orang yang tahu ada banyak di Malaysia ini. Tidak salah untuk bodoh. Tapi jangan tunjuk bodoh. Dan takpayah obvious sangat tunjuk macam kau pandai dari Tuhan sebab memang nyata kau bodoh.

okbai

Thanks for reading. Bye ;)

13 comments:

Umie Artoqiemie said...

bodoh yang amat terserlah.. fuhh..
oi, header kau kretip ohsem la beb.. gua suka.

Bui Junaidi said...

adeh..takleh tengok video ni..huhu

yui92 said...

@Umie Artoqiemie terima kasih sbb suka =p=p

yui92 said...

@Bui Junaidi eh xpa.. sbb mmg xbest pun utk ditonton sbnarnya =p

gigi.taring said...

sama, ak tok leh tengok jugak. hehe. capaian internet ak kot,. takpa, ti aku bukak balik, aku tengok. buat masa skrg, tak tengok lg, so tak buleh ulas lagi la. hehe


btw setuju jugak bahawa header ang ni best jugak. hehe

yui92 said...

@gigi.taring terima aksih puji..hehe

NasZ said...

memang sempoi header yui92 tu. tak macam header saya yang buruk.

MOHD NASER.com

h.u.m.a.n - e.n.g.i.n.e.e.r said...

gaji ayah encik solihin sebenarnya dibayar oleh hasil negara dan gaji pemimpin dibayar oleh rakyat dan syarikat2 yang membayar cukai.

oh ya, mengumpat pemimpin yang zalim dibenarkan dalam Islam.

Pemimpin yang zalim pemimpin yang tak laksanakan hudud.

yui92 said...

@NasZ haha sbnarnya gambar dari tnet ja. so xsempoilah sgt =p=p=p

yui92 said...

@h.u.m.a.n - e.n.g.i.n.e.e.r hehe.. pasal gaji tu xtaw plak..kurang periksa..

Panggil Aku Han said...

kalau teguran org lain die tak boleh terima biar la die nk membodohkn diri itu kerja die dgn tuhan nnt...
kerja kita dh selesai kerana menegur..

*kalau kau nk aku usha2 blog kau boleh je..:)

yui92 said...

@Panggil Aku Han haha tak tegur pun sbb bukan sampai kat dia pun..


*haha boleh ke? nnti mnyusahkan plak*

Panggil Aku Han said...

maksud aku org yg menegur die dpn2 la..huhu..

*aku takde hal...boleh je...
tp aq kne add kau dkt fb la baru senang sikit nk ckp..