Pemollow

THYB on Facebook

Saturday, October 22, 2011

Cabaran Menjadi Perempuan Zaman Ini 2


Assalamualaikum. Hye.

Entry ini akan membincangkan hal2 perempuan yang diklasifikasikan sebagai perempuan bodoh.

Jika anda ialah perempuan, dan tidak mendapati apa2 yang disebut dalm entry ini mempunyai kaitan dengan anda, maka silalah baca dengan tenang dan cubalah menasihati kenalan2 anda yang mungkin mempunyai satu atau lebih simptom2 yang bakal diutarakan nanti.

Sini ada video yang menyedihkan. Kalau nak tengok bolehlah klik.

Cabaran sangat hebat kerana perempuan telah disogokkan dengan idea 'Lelaki ada 9 akal dan 1 nafsu manakala Perempuan mempunyai 1 akal dan 9 nafsu.'

Adakah itu menjadi satu alasan kenapa perempuan membodohkan diri?

Macam apa yang anda boleh tengok dalam video di atas (kalau video tu tak diremovelah) orang perempuan seolah2 hilang maruah diri. Sudah tidak punya kehormatan, tidak punya kemaluan. Oppsss terlucah pulak. Sori.


Pertama sekali wahai perempuan, mari sini aku nak ajar cara2 menjaga maruah. Paling simple, tengoklah mak ayah anda. Adakah mereka berpeleseran dengan jantan dan betina lain sesuka hati? Tidak, bukan? Samalah. Kalau nak jaga diri, jangan nak menggedik dengan jantan sangatlah. 

Kenapa susah sangat orang nak faham kenapa dalam Islam budaya kapel tu haram? Kenapa susah sangat orang nak nampak yang budaya itu membawa banyak derita dari bahagia? Kenapa orang zaman sekarang ni mengagungkan sangat cinta? Sebab baca Terfaktab banyak sangat kot. Cinta infinitilah apa kebenda. Siap ada Kitab lagi. Baik baca kitab doremon. Lawak pun lawak. Moral values pun banyak. Nak lagi power baca Kitabullah.


Perkara yang menjadi kayu ukur zaman kini mungkin sekali "Kalau takda pakwe maknanya kau tak laku. Pisang goreng pun ada laki hensem beli. Tapi kau takda sesiapa pun yang nak." Mungkin sebab itulah juga perempuan zaman sekarang sudah tidak meletakkan virginity sebagai benda yang paling berharga. Ada sesetengah orang malu mengakui masih virgin. Sedangkan Virgin Coconut Oil punyalah berharga dan mahal dan menjadi rebutan. Apa kau tak malu dengan buah kelapa?

Kenapa perempuan senang sangat diayat?

Kenapa dengan ayat2 manis mulalah nak cair. Lepastu ikut telunjuk. Pakwe mintak apa pun nak bagi. Tidakkah kamu tahu kalau lelaki tu senang hati nak berkapel dengan kamu, maknanya dia memang lelaki jenis tak boleh pakai sangat sebab tak tahu halal haram. Kalau dah terlebih hormon sangat, pandai2lah kawal diri. Jangan sebab cinta, kamu sanggup menggadai maruah, masa depan, kepercayaan, dan nyawa kamu.

Aku pelik. Setiap hari dalam suratkhabar ada cerita pasal kes rogol. Setiap hari ada kes cabul. Nak lagi dahsyat budak2 kecik pun dak diganggu secara seksual oleh jantans. Jantan yer bukan lelaki. Tapi perempuan2 sekalian tak serik dan nak jugak berjantan. Bajet2 hot la kalau jalan2 kat mall pakai legging pastu kat sebelah ada jantan sekor. Rasa macam hot la sebab ada balak. Bodoh.

Simpanlah rasa curiga terhadap lelaki. It helps a lot. Kalau nak tanya soalan addmaths tu takpayahlah curiga. Maksud aku curigalah jika ada lelaki yang mengoffer diri menjadi boyfren atau balak atau kayu balak atau akasia sekalipun.

Cuba perempuan sekalian fikir. Apa tujuan lelaki dalam hidup kamu? Apa yang ayah kamu buat untuk kamu? Sampai kamu boleh membesar menjadi orang. Senang2 saja kamu nak cari lelaki lain dalam hidup kamu. Kalau ya pun nak berlaki, cari yang seumpama atau lebih baik dari ayah kamu. Dan usahakan ke arah perkahwinan. Jangan terlibat dengan perhubungan tergantung yang cuma bersangkut dengan janji2 bodoh.

Jangan terlibat dalam perhubungan tergantung kerana jika seorang perempuan dan seorang lelaki terlibat secara tidak berarah, yang akan menanggung lebih banyak kesusahan ialah perempuan. Dunia ini sangat adil dalam segala hal. Cuma hal inilah saja yang dunia menunjukkan sedikit ketidakadilan terhadap perempuan.

Bila buat seks bebas, lelaki dan perempuan akan terdedah kepada penyakit. Tetapi perempuan juga berisiko mengandung. Seorang lelaki yang melakukan hubungan seks secara rahsia tidak akan menghadapi risiko2 yang bakal mendedahkan perbuatannya. Tetapi perempuan, jika melakukan hubungan seksual buta2 saja, boleh termengandung. Perut memboyot. Ada baby. Lepastu buat pengguguran. Jadi pembunuh. Nak yang lagi babi punya perangai, kelar anak sendiri lepas lahir.

Sangat tak adil.



Bukan seorang dua perempuan yang dikasari dan disakiti lelaki. Tetapi seolah2 tidak serik. Ada yang sanggup lari ikut jantan daripada bersama keluarga. Padahal mak ayah dia yang basuh bontot dia masa kecik2 dulu. Bila besar nak jilat bontot jantan. Sangat bodoh.

Tapi kenapa masih senang nak diayat? Kenapa masih mahu berboyfren? Tidakkah anda merasakan anda sedang membodohkan diri sendiri wahai perempuan2 sekalian?

Aku bangga dengan diri sendiri kerana tidak pernah ada awek atau gerfren atau yang seangkatan dengannya. Walaupun aku mengaku kadang2 rasa inferior kerana seolah2 tiada yang suka. Rasa muka sendiri hodoh sangat sampai tiada yang berkenan. Rasa badan ini sekeping kayu dan tidak tuff lalu membuatkan awek2 tidak berselera memandang. Rasa poket ini sangat nipis dan berisi angin sampai tiada siapa pun untuk dibelanja ketika hujung minggu.

Tapi aku gembira kerana aku boleh kata dengan yakin aku takkan menjadi perosak gadis2 yang mempunyai masa depan. Aku tidak akan meletakkan nafsu sebagai pemandu tindak tanduk aku. Aku tidak hidup berkiblatkan cinta. Aku tidak perlu melanggar hukum Allah untuk membuktikan cinta. Aku cuma perlu menyukai dari jauh dan memberitahu kepada Allah siapa yang aku sukai. Dan kalau direzekikan, kalau ada jodoh, maka adalah. Kalau tak ada, aku yakin Allah akan memberikan aku bahagian aku kelak di SANA.

Yakinlah hidup ini bukan berhenti sampai dunia saja.

Sanggupkah kamu jadi anak derhaka semata2 kerana jantan? Sanggupkah kamu pakai ketat2 semata2 nak memuaskan mata pasangan yang belum tentu menjadi milik kamu? Kalau jadi pun, belum tentu dia akan memandu kamu ke syurga. Bahkan sanggupkah kamu meletakkan diri dalam satu bahaya yang mungkin dia akan tarik kamu ke lubang neraka bersamanya?

Last word. Kalau dah tak boleh tahan sangat nak ada pasangan, sediakan jarum. Selit di tudung. Kalau boyfren dah gedik lebih nak pegang2, kasi cucuk sama tangan dia yang gatal tu. Kalau dia ajak peluk2 cium2, LUDAH MUKA DIA. Biar dia mintak putus. Selamatkan diri kamu. Kalau dia cuba nak rogol, guna jarum tadi cucuk mata dia. Biar buta.

p/s :: Senang cakap, jangan kapel. Habis cerita. Be patient. Love will come, soon.

okbai
Thanks for reading. Bye ;)

13 comments:

Kun Zalameyh said...

garang weh~ hahaha

yui92 said...

eh?

ekin.. said...

huhu,,agak emo sikit..but well done..boleyh bukak minda org2 di luar sana..:)keep it up..

ade2mama said...

ppuan kne kuat..
berdoa kt Tuhan supaya jauh dr dugaanNYA:)

yui92 said...

=p=p

yui92 said...

@ade2mama : betul tu =p

nub said...

keseriusan hang terserlah. dan memang sepatutnya benda ni dipandang seriuss

h.u.m.a.n - e.n.g.i.n.e.e.r said...

tecer terpaksa google kitab terfaktab. sumpah tak tau menatang hapa.

Umie Artoqiemie said...

sabar mak bedah takutnya baca..VCO jugak yang masuk ah hahahah.

nadiyahashim said...

jemput: http://nadiyahashim.blogspot.com/2011/10/contest-relaks-tenang-simple-entry.html

yui92 said...

@nub : @.@

@tecer : haha tu bukulah.. best jugak kot xtawlah sbb xbeli lg pun =p

@umie : masuk sbb ada pkataan virgin =p=p

@nadiya : oh ok =p

Wani said...

"Kalau ya pun nak berlaki, cari yang seumpama atau lebih baik dari ayah kamu."

kami suka yang ni!
ya kami belum jumpa yang boleh layan kami sebaik abah kami =)

yui92 said...

suatu hari nnti akan jumpa... insya allah =p